Bitterfitta!

Detta tragiska land, skjut mig någon!

Jag längtar mer och mer efter värmen och andra klimat. Var nere på mitt f.d. jobb och sa hej medans jag mötte upp Nath då hon väntade på sin boy som besökte en solarieö. Pratade med Sandra H. och hon sticker snart till staterna för plugg och som au pair, jag önskar henne all lycka i världen och måste medge att jag är en skvätt avundsjuk på detta. Visserligen är det inte långt kvar tills jag får pröva lyckan på andra sidan Atlanten - den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge! Jag tror att jag  först nu verkligen inser att jag har heeela livet framför mig och kan göra och bli precis vad jag vill och det vart jag vill! Så med detta i tankarna tycker jag gör all rätt i att försöka i US and A där jag har min bästa, näst äldsta och mest saknade vännina Maria Smith. 16 års vänskap med luckor hit och dit, men tacka fan för att vi alltid haft och kommer ha samma vänskaps kemi. Även en viss Mandy Martini befinner sig där nere pluggandes och boende med en otrolig hunk och hans katter till sötnosar. Så jag misstänker att helt ensam lär jag ju inte bli heller. Men innan dess är det ett otroligt händelserikt halvår med mina oslagbara, helt underbara vänner och mina sjukt fantastiska "klass"kamrater. Dom jag får dela blod, svett & tårar, bal & student med. Sånt jag alltid, för resten av mitt liv kommer att minnas.



   



Det jag egentligen skulle komma fram till i detta inlägg va att jag är så sjut trött på vårt kära Sveriges  f u c k i n g  skitväder och allt som hör där till, visst kan det vara mysigt med någon kväll emellan åt med lite höstmys med levande ljus, bra film och något varmt i handen att dricka. Helst om man dessutom delar detta med någon, vilket jag INTE har då alla mina kära vänner fortfarande är mansgrisar till hemmafruar och dessutom kryckmongon (skämt åsido) men jag vet vilka som kommer tillbaks och vilka jag vill ha tillbaks. Min krets har kommit att bli mindre men ack så mycket bättre. Jag har lyckats ta fram en elit helt enkelt. Klockan närmar sig kvällen och jag kan inte bestämma mig om det är värt att åka en tio minuters bussresa till min högt älskade fuckis och mysa i natt, övertala Fröken Moberg att komma hit och spendera natten med mig eller helt enkelt bara krypa ner i ett bad och invänta John Blund som jag tidigare idag nämnde..  Brr, det är ta-mig-fan inte varm utan snarare kallt as hell i denna lägenhet. Jag borde ha min egna lya redan nu som jag hade fyllt med värmre via ljus, kuddar & mys.



   



Jag hoppas att alla håller tummarna för mig ang. jobbintervjuvn nästa vecka och att jag får ett grattis på min födelsedag. Börjar bli lite besviken på hur kassa ni är med era kommentarer då jag faktiskt kan se att ni är många som besöker mig dagligen. Det är en sprudlande helg framför oss med massa firing och sliring, planerat att supa, slåss och ligga. Bara vara allmänt oseriös och ta dagen som den kommer, det var jag bra på förr under Nov-Feb 07/08 - Vad fan hände med det och exakt vart tog Mörten Märta vägen? I have the time of my life & walking on sunshine var mitt motto. Nu är det dags att komma tillbaks, kliva ur garderoben för jag fick precis upp en bild i huvudet på VEM som förstört detta för mig. Men det funkar inte längre och tacka fan för mina eliter som gör allt i sin makt för att hjälpa mig sopa dig under mattan.

- Det går mot ljusare tider igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0